Laranjit Sarsıntısı...

2 yıl önce tanıştık kendiler ile... Teşrif edip beni yataklara düşürmüşlükleri meşhurdur...

Özellikle geçtiğimiz yıl sigarayı bırakmamı sağlamışlığı da vardır Efendim...

Amaaa yakaladı mı, gerçekten çok sarsıyor...

İşi gırgıra vurmak istedim biraz... Velhasıl kelam şakası bile hoş değil...

Ciddi anlamda hassasiyetim sigara, eksoz dumanı ve hava kirliliğine... Nihayetinde çözmüş bulunuyorum... Eskaza aşırı sigara içilen bir ortamda bulunursanız ve geçmişinizde laranjit hastalığı geçirmişseniz, o anda olay bitmiştir... Benim gibi gecesine öksürük krizleri, sabahına ses kısıklığı ve gelsin antibiyotikler, gelsin boğaz spreyleri...

Hassasiyetim nedir bilmek adına yaptığım araştırmalarımı sizinle de paylaşmak istiyorum...
Yazdıklarım yazacaklarım kesinlikle tedavi ve tanı için yardımcı değildir... Hassasiyetime bağlı olarak uyguladığım basit reçetelerdir... Tıbbı bilgi içermemektedir...

Bilgilerinize Efendim :)

Laranjit kısaca gırtlak iltihaplanmasıdır... Enfeksiyon yada tahriş sonucu oluşur. Ses tellerini kaplayan zarın şişip iltihaplanmasıyla ses kısılığı hatta ses kaybına kadar ulaşabilir...Gırtlağın tahriş olması nezleden, mide asidinin geri çıkmasından, bronşitten, gripten ve akciğer iltihabından olur. Bağırmak, çok konuşmak, kirli hava - kimyasal solumak, çok fazla sigara içmekte tetikleyen diğer nedenler...

Antibiyotik tedavisine ek olarak kendime ılık içeçekler içtim... Limonlu su, ıhlamur, adaçayı içerek boğazımın nemli kalmasını sağlamaya çalıştım... Boğazım kuruduğu zamanlarda inatçı ve sık öksürük krizleri de yaşadım... Öksürük krizleri içinse ballı tarçın yada bol limonlu su içtim... Ve doktorumun verdiği antiseptik spreyleri kullandım...

Bir şekilde yataktan kalkabildim...
Kalkabildim ama Sevgili Seyhan'ın ve Füsun'un "Kışa Merhaba Etkinliği"ni ve Tursil'in Neşe Erberk'i konuk ettiği Etkinliği kaçırdım... Sağlık olsun diyip ılık ve limonlu ıhlamurumu yudumluyorum... :)

Havaların soğuyup hastalıkların arttığı şu günlerde aman diyeyim kendinize dikkat edin...

Neşeli Mutlu ve Boooool Sağlıklı Günler dilerim...
Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar