Çocuk Modası; Renkli Lastik Bileklikler...

Eğer kız çocuğunuz varsa ve oldukça sosyal bir çevreye sahipseniz yaşına uygun popüler akıma sizde kapılacaksınız demektir…

İstediğiniz kadar ben çocuğumun herkesin yaptığı şeyleri yapmasını istemiyorum diyebilirsiniz…
Onun sizden bağımsız bir sosyal çevresi olduğunu unutmamalısınız… Okul, arkadaş doğum günü partileri ve arkadaş toplantılarının herhangi birinde mutlaka o sıralar popüler olan oyuncak, giyim yada eğlence gereçlerinden sizde edineceksiniz… Kaçışımız yok kısaca…



Son zamanlarda oldukça sık rastladığımız lastik bant bilekliklerle ilgili bazı endişelerim olduğunu instagram hesabımda yazmıştım… Sosyal medya paylaşımlarından sonra bazı haber sitelerinde de konu oldu…

Çocuklarımız popüler akıma uyum sağlasın derken sağlıklarından olmasınlar… Hiçbir anne-baba bir dönemin eğlenceli oyuncağı için çocuğunun sağlıksız şeyler yapmasını istemez… Bende istemem, fakat öyle bir durum oluyor ki, kızımın isteği karşısında bazen hayır diyemiyorum…



Eğlensin, becerileri gelişsin, arkadaşları ile paylaşsın istiyorum elbette ama benim içimi kemiren esnekliği arttırmak için plastiklere konan madde ftalatın tehlikesi.

En kolay ulaşabileceğiniz kaynak wikipedia.org "kanserojen maddedir" diyerek uyarısını yapıyor…
Özellikle oyuncaklarda kullanılmasının yasaklandığını hatta ve hatta ileriki yaşlarda kanser ve kısırlık riskinin ispatlanmış olduğunu da belirtiyor…

Tüm bu bilgilere rağmen benim çocuğumda bu rengarenk lastiklerden bileklikler yapsın diyebilir misiniz.?! Bu cümleleri okuyunca korktunuz değil mi?! Ben çok korktum!




Bu demek değil ki çocuklarımız bu bileklik lastiklerine dokunur dokunmaz tehlikedeler… Kanserojen olan maddenin çözünürlüğüne ve kullanım süresine bağlıdır… İçeriğinde ftalat bulunan bileklik lastiklerinin çok masun değil ama yıllarca kullanımı ancak risk oluşturur… 

Popüler akımları takip etmek adına uzak doğudan markasına güvenmediğiniz, içeriğini bilmediğiniz ürünleri almayabilirsiniz…

Her şey uzak doğuda üretiliyor diyorsunuz, biliyorum… Pazardan değil de markasına güveneceğiniz, sattığı ürününün arkasında durabilecek mağazalardan alırsanız, çocuğunuz da bu bileklik akımına sizin kontrolünüzde katılmış olur…

Bazı kaynaklarda İngiltere de ve Amerika da yasaklandığı ve satışını yapanlara cezalar verildiğine dair içerikler ile yardım amacıyla başlatılmış sosyal sorumluluk projesi olduğu konusunda da içerikler okumuşsunuzdur. Doğruluğundan emin olmadığım için bu konu hakkında yorum yapamıyorum…

Çocuklarımız çocukluklarını sağlıkla, eğlenerek ve öğrenerek geçirsinler… Tercihlerimizi bilinçli yaparsak, insan sağlığını tehdit eden ürünleri almazsak, farkındalık yaratırsak çocuklarımız için güzel bir gelecek sağlarız diye düşünmekteyim...

Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar