Gebelik Şekeri ve Zorunlu Diyet...

Gebeliğin 24 - 28 haftaları arasında yapılan uzmanlar arasında büyük tartışmalara, bebek bekleyen anne adaylarında ise büyük soru işaretlerine neden olan şeker yükleme testini yaptırdıktan sonra tanıştım Gebelik Şekeri (Gestasyonel Diyabet) ile...

Gebeliğiniz sırasında istenen rutin testlerden biri... 50 mglık glikozu içtikten 1 saat sonra yapılan tarama testinde kan değeriniz 140 mg/dl üzerinde çıkmışsa Gebelik Şekeriniz var yada diğer adıyla Gestasyonel Diyabetlisiniz denilebilinir... Doktorunuzun isteyeceği ek testlerle kesin tanı koyma durumu değişebiliyor... Benim değerim 190mg/dl çıkmıştı... 

Bazı uzmanlar 100 mglık glikoz ikinci test ile 3 kez kan alınarak tanı koyabilirken... Bazı uzmanlar tek tarama testi ile tanı koyabiliyor... Günün belli zaman dilimlerinde parmaktan kan alınarak yapılan ölçüm ile tedavi ya sadece diyet ile yada diyete ek insülin ile yapılıyor...



Yapılmalı mı, yapılmamalı mı hala tartışıla dursun, kendi araştırmalarım sonucu iyi ki yaptırmışım diyebileceğim bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum... O kadar çok makale, o kadar çok görüş okudum ki, bilgi kirliliğinin yanı sıra ciddi kafa karışıklığı da yaratmadı değil...

Kendi doktoruma olan güvenip, tarama testini isteyip, yüksek çıkan değerlerden sonra ikinci testle seni yormayalım, hemen önlemimizi alalım şeklinde olduğu için içim rahat bir şekilde diyetimi uyguluyorum...

keşke her şey bu şekerler gibi şirin olsa...

İlk hafta inanılmaz zorlandım, aç kalma hissini yaşadım... Hamilesiniz canınızın çektiğini yemeniz gerekiyor gibi bir düşünceden kesinlikle uzak durmalısınız... Sağlıklı beslenmenin yanında düzenli beslenmekte çok önemli... Ara öğünleri atlamamalısınız... Gebelik Şekeriniz (Gestasyonel Diyabet) olsa da olmasa da her ana öğünde yoğurt tüketmenizi tavsiye edebilirim...

Bana verilen diyeti harfi harfine uygulayarak insülin kullanmadan bebeğime kavuşacağım günü bekliyorum... 



Gebelik Şekeri ile ilgili soru işaretleriniz var mı?!

Ah şu hormonlar diye başlıyorum... Çünkü gebelik sırasında hormonal değişiklilere vücudunuz uyum sağlayamıyorsa size gönderdiği işaretlerden biri de gebelik şekeri... sevinilecek yanı çoğunlukla doğumla birlikte sona eriyor olması...

Gebelik Şekeri (Gestasyonel Diyabet) tedavisi ihmal edilirse sizin için aşırı kilolu olmanız dışında bir sıkıntı yaratmıyorken; Bebeğiniz için; iri bebek, doğum sonrası bebeğin ani kan şekeri düşmesi, sarılık, akciğer gelişimine bağlı solunum sorunları ve erken doğum gibi bir çok problemle karşılaşma riski var... 

Size gelen, gelecek yaşantınızla ilgili ilk uyarı aslında... Dikkat etmez, önlemini almazsan ileride diyabet olabilirsin diyen erken uyarı sistemi içinizde büyüttüğünüz bebeğinizden geliyor...

Hamileliğinizde Gebelik Şekeri (Gestasyonel Diyabet) tanısı konulmuşsa ilerde diyabetle karşılaşma riskiniz yüksek olduğu için doğumdan sonra da takip edilmelisiniz...

Diyabetle ilgili herhangi bir uzmanlığım yok, yazdıklarımı tıbbi tavsiye olarak görmeyin... Sadece yaşadığım deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim... 

Minik ayaklara sağlık ve mutlulukla kavuşmak dileğiyle...
Sevgiler,
Gizem S.

Kaynaklar;
gebelik.org
gazetevatan.com
geb-be.com







Yorumlar