İstenmeyen Mesajlardan Kurtulduk mu?!

Geçen yıl 1 Mayıs'tan itibaren markaların GSM ve e-mail üzerinden yaptıkları reklam - kampanya ve tanıtım mesajlarına kısıtlama getirildi...

Yaz aylarında e-maillerimizin 'izninizi istiyoruz' başlıklarıyla gelmesinin sebebi 1 Mayıs 2015'de yürürlüğe giren Elektronik Ticaret Düzenlemesiydi...


Peki neydi bu kısıtlamalar;

- Kişisel verilerinizi güvenliği sağlanacak ve bilgileriniz 3. şahıslarla paylaşılamayacak...

- İzniniz olmaksızın siyasi, cinsel ve pazarlama içerikli sms ve e-mail almayacaksınız...


Gsm Operatörleri kendi sistemleri dışında gönderilen mesajları engellemede ne yazık ki başarılı değiller... Çünkü GSM operatörlerinden hat satın alarak yapıldığı için bir yerde cezai bir durum oluşmamış oluyor... Sonrasında da kullanım süresi dolan hat, yeni bir hatla değiştirilip aynı işlem kısır döngü ile devam ediyor... Farklı numaralardan aynı reklam - kampanya ve tanıtım mesajları almaya devam ediyoruz... 

"Eğer mesajı almak istemiyorsanız XXRED yazıp XYZ numarasına gönderin" ile biten mesajlara ise hemen kanmamanızı tavsiye edeceğim... Çünkü RED yazıp gönderdiğiniz her mesaj, faturanız extra bir yük bindiriyor... Bir kaç kere deneyimledikten sonra artık RED mesajları göndermiyorum...

Numaralarımız bizi bunaltan mesajların gönderildiği firmaların eline nasıl geçiyor?!

Aslında çok zor değil... Alışveriş yaptığımız internet siteleri ve mağazalar cep telefonu numaramızı istediklerinde çok rahat paylaşıyoruz... Numaramızı 3. şahıslarla paylaşacaklarından ya da reklam amaçlı kullanacaklarından bahsetmiyorlar... Siz farkında olmadan numaranızı reklam tanıtım datasına katmış oluyorsunuz...

Kurtulmak ise oldukça güç...
Ben çok uğraştım, hala da uğraşmaya devam ediyorum... E-mailler o kadar yormuyor fakat cep telefonu mesajları bıktırdı diyebilirim...

Akıllı telefonlarımızın spam numara yada numara engelleme özellikleri bu tarz reklam ve tanıtım mesajları gönderen numaralarda çalışmıyor... 

Biraz uğraştıran bir yöntem ama bilinçlenir ve rahatsızlığımızı doğru şekilde ifade edersek yanlış giden şeyleri düzeltmek için bir adım atmış oluruz düşüncesindeyim...

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi'ni kullanarak tanımadığınız firmaların mesajlarını şikayet edebilirsiniz... 


Sisteme https://tiss.gtb.gov.tr adresinden giriş yaparken bu ekranla karşılaşacaksınız...
Dilerseniz e-devlet bilgilerinizle de şikayetinizi yapabilirsiniz... 

Giriş'e tıkladıktan sonra, cep telefonunuza tek kullanımlık sisteme giriş şifresi geliyor... Sisteme kendinizi doğruladıktan sonra sizi karşılayacak olan ekran;


Sol taraftaki bardan yapmak istediğiniz işlemi seçtiğinizde alttaki ekran ile detaylı bilgilerinizi vermeniz gerekiyor...

Kişisel bilgilerim olduğu için sayfanın görselini tam paylaşamıyorum... 


Doldurulması gereken en önemli nokta şikayet konusu başlığı;
Rahatsız olduğunuz konuyu detaylı ve eksiksiz iletmelisiniz... Mesajın fotoğrafının olması şikayetinizi daha inanılır kılacaktır... Yalnız fotoğrafı yüklerken fotoğrafınızın boyutuna dikkat edin... Sonra tüm formu tekrar doldurmak zorunda kalmayın...

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi çok fazla şikayet başvurusu aldığı için işleminiz hemen sonuçlanmayacaktır... 10.10.2015 tarihinde yapmış olduğum sms şikayetim hala incelenme durumunda görünüyor... 

Ama biliyorum ki sonuçsuz kalmayacak... İlk cezalar 2015'in Ekim ayında Kayseri'de bulunan birkaç firmaya kesilmişti...

Dilerim istemediğimiz şeyler her zaman bizden uzak olur...

Sevgiler,
Gizem S.









Yorumlar